למי יש להודיע על שינוי כתובת בעת מעבר דירה
1. למי יש להודיע על שינוי כתובת בעת מעבר דירה
מעבר לדירה חדשה הינו תהליך הכרוך במספר דברים: אריזה של התכולה, פירוק/הרכבת רהיטים, העמסת חפצים לרכב, הובלת רכוש ועוד. כדי להקל על התהליך ניתן לפנות לקבלת עזרה מחברת Xhovala שמטפלת בכל מה שצריך. בנוסף לפתרון הבעיות הנ"ל, עליכם לזכור לעדכן את הכתובת שלכם במספר מקומות.
2. פנייה למשרד הפנים הישראלי
כדאי לבקר במשרד הפנים על מנת להבטיח שמכתבים רשמיים יגיעו ליעד הנכון בעתיד. עליכם לפנות ישירות למשרדים בעיר המגורים החדשה. אל תתעכבו עם השלב הזה כדי שתוכלו לקבל תעודת זהות מעודכנת שתשמש אתכם בעת רישום לבנק, בעבודה וכו'.
3. העברת ארנונה על שמכם
יש צורך לעדכן את העירייה על שינוי מחזיקים בנכס, לצורכי חיובו בתשלום הארנונה. גובה הארנונה תלוי ישירות במספר גורמים:
- עיר מגורים נוכחית.
- איזור.
- סוג מבנה.
- שטח הדירה.
אז איך משנים כתובת אחרי מעבר דירה? ניתן להגיש בקשה לשינוי מחזיקים בעירייה באמצעות פנייה לעובד בחלון הקבלה, יש להגיע עם תעודת זהות ומסמכים רלוונטיים.
הדבר יהיה אפילו יותר קל ונוח אם תבצעו את התהליך יחד עם הדייר הקודם. באופציה זו מוציאים לו מיד קבלה על תשלום לפני מועד כניסת החוזה שלכם לתוקף. התשלומים הבאים כבר מועברים אליכם.
4. חברת החשמל
גם כאן כדאי לסדר הכל יחד עם הדייר הקודם. היתרון הגדול הוא שלא צריך ללכת לשום מקום, ניתן לבצע את כל הפעולות בטלפון בחיוג ל- 103. את מספר החוזה עם חברת החשמל ניתן לבדוק באמצעות קבלות מחברת החשמל ששולמו בעבר. כך הנציג יוכל לזהות בקלות את הדירה שלכם. אם אין בידכם את הניירת, אז תוכלו לחייג לנציג ולהזדהות על ידי תעודת זהות של הדייר הקודם, כתובת ומספר מונה חשמל.
5. חשבון מים
עליכם לפנות לחברת המים בעירייה. כל שעליכם לעשות הוא לבקר באתר האינטרנט של חברת המים (חפשו בגוגל את חברת המים בעירכם). באתר תמצאו מספר טלפון באמצעותו תוכלו לברר את כל המידע החשוב: להתייעץ, לשלם את החשבון, להבהיר פרטים וכו'.
6. קבלת מכתבים על שמכם לכתובת החדשה
דואר ישראל מספק שירות נוח – העברה אוטומטית ממקום מגורים קודם למקום חדש למשך 4 חודשים ללא תשלום. על מנת לעשות זאת תצטרכו לבקר בסניף הדואר, שם תוכל להגיש בקשה בקלות. למילוי הטופס יש להצטייד בפרטים מזהים, כתובת בעבר ובהווה, ומספר טלפון.
7. איפה עוד לשנות את הכתובת שלכם
הרשויות העיקריות כוללות את הביטוח הלאומי, ביטוח בריאות, סניף הבנק, עבודה, צבא, חברת סלולר ועוד. בדרך כלל ניתן לעשות זאת באמצעות שיחת טלפון בה תצטרכו לעבור זיהוי סטנדרטי: ציון שמכם, תאריך לידה, מקום מגורים קודם, 4 ספרות אחרונות בכרטיס אשראי לתשלום חשבונות. עם זאת, כדי ליצור קשר עם הבנק, תצטרך לשלוח פקס עם בקשה מתאימה. לאחר השלמת כל השלבים הללו, תוכלו להמשיך לחיות בשקט מבלי להתעכב על הנושא.